نذورات محرم صرف اطعام نیازمندان می شود 

نذورات محرم صرف اطعام نیازمندان می شود 

تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
رسول سنجری گفت: از آنجایی که امسال به دلیل شیوع کرونا امکان برپایی سفره های نذری نیست بنابراین با تاسی از سیره امام حسین علیه السلام و با مشارکت اعضای کانون قصد داریم بخشی از نذورات محرم را به اطعام نیازمندان اختصاص دهیم.

«رسول سنجری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، در خصوص ویژه برنامه های محرم، گفت: از آنجایی که امسال به دلیل شیوع کرونا امکان برپایی سفره های نذری نیست بنابراین با تاسی از سیره امام حسین علیه السلام و با مشارکت اعضای کانون قصد داریم بخشی از نذورات محرم را به اطعام نیازمندان اختصاص دهیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی علیه السلام رودبار جنوب اضافه کرد: به همین منظور روزانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ پرس غذا با رعایت کامل نکات بهداشتی پخت کرده و پس از بسته بندی با اولویت در بین کارگران، خانواده های نیازمند و اهالی روستا توزیع می کنیم.

وی بیان کرد: همچنین مراسم سخنرانی و عزاداری محرم با توجه به دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا، در فضای باز و با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود.

سنجری اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت مردم روزانه قبل از شروع مراسم عزاداری، مکان مجلس عزا توسط بچه مسجدی های کانون ضدعفونی می شود و علاوه بر این سعی داریم در بین عزاداران ماسک توزیع کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی علیه السلام رودبار جنوب ابراز کرد: متاسفانه بیماری کرونا بر شیوه برگزاری مراسم عزاداری نیز تاثیر گذاشته است، در ماه های محرم سال های گذشته همواره توسط گروه تعزیه، مراسم تعزیه خوانی اجرا می شد اما با توجه به شرایط موجود امکان برگزاری این مراسم نیست.

وی ادامه داد: بنابراین قصد داریم جایگزین این مراسم، ایستگاه صلواتی راه اندازی کرده و در این ایستگاه هر عصر کلیپ های تصویری از مراسم تعزیه خوانی سال های گذشته پخش کنیم.

سنجری در خاتمه عنوان کرد: یکی دیگر از ویژه برنامه های دهه اول محرم، سیاه پوش کردن مسجد و محله است که با مشارکت بچه های مسجدی کانون، این کار انجام شده است و علاوه بر این یک دستگاه مینی بوس را سیاه پوش کرده و در سطح روستا نوحه و احادیثی در رابطه با محرم و فضائل امام حسین علیه السلام پخش می کنیم.

پایان پیام/ 586